WhitePress® ile Nasıl Daha Çok Para Kazanılır - Yayıncılar İçin 11 İpucu

Whitepress ile internetten nasıl daha çok para kazanılır? Yayıncılar için ipuçları
Platform kullanıcılarımıza yayıncılardan neler beklediklerini ve portaldaki tekliflerin neden cazip olduklarını sorduk. Aldığımız cevaplara istinaden 11 değerli ipucu topladık. Kullanıcı sayısı ve SEO parametreleri tabii ki çok önemli ancak bazı müşteriler tekliflere ve yayın hızına da dikkat ediyor.
Para kazanmaya başlayın bugün.
Ücretsiz Kaydolun

WhitePress® ile nasıl daha çok para kazanılır - Yayıncılar için 11 ipucu

Platform kullanıcılarımıza yayıncılardan neler beklediklerini ve portaldaki tekliflerin neden cazip olduğunu sorduk. Aldığımız cevaplara istinaden 11 değerli ipucu topladık. Kullanıcı sayısı ve SEO parametreleri çok önemli ancak bazı müşteriler tekliflere ve yayın hızına da dikkat ediyor.

Sitenizin popüler olması, bakımlı olması ve yayın için verdiğiniz fiyat en önemli özelliklerdir. Çoğunlukla fiyat indirimleri sipariş sayısını artırır ancak çok düşük fiyat teklifi verildiğinde harici yayınları “boğabilir” ve sonuç olarak da kaliteyi düşürebilir. Talebi etkileyen açık etmenler şunlardır: Dofollow bağlantılara izin vermek, analitik koda izin vermek ve mevcut ziyaretçi istatistiklerini paylaşmak. Ancak sitenin çekiciliğini farkedilir oranda artırmak için 11 kısa ipucunu okumanız ve birkaç dakika içerisinde tekliflerinizi iyileştirmeniz tavsiye edilir.

1. Portal açıklamasını optimize edin

WhitePress®’te müşterilerimizi, teklifleri dikkatli bir şekilde inceleyenler ve bunun için vakti olmayanlar olarak ikiye ayırırız. İkincil olarak SEO parametreleri ve fiyat haricinde portalda doğru bir şekilde bilgi paylaşmak önemlidir. Örnek verecek olursak, elbette açıklamanıza kısaca “moda portalı” yazabilirsiniz ancak portalı tanımlayarak daha çok potansiyel müşteri çekebilirsiniz. Müşteri çekebilmek için de müşterilerin hangi bilgilere baktıklarını bilmek gerekir. Peki müşteriler hangi bilgileri arıyor? Gelin birlikte bakalım:

  • Portal ne yapıyor?
  • Ana hedef kitlesi ne?
  • Portal bir fikir üretiyor mu? Diğer portallardan farkı ne?

Bir portalın diğer portallara nazaran nasıl öne çıktığını bir düşünün. Örneğin aşağıdaki özellikler öne çıkarılmış olabilir: Bölgedeki en eski portaldır, yerel turistler ile gezginleri bir araya getirir veya belirli bir spor dalında en büyük hayran forumudur. Müşteri, portalınıza bir göz attığında her şeyi bilemeyeceğinden bu bilgileri önceden vermiş olmanız çok önemlidir.

2. Etiket ekleyin

Birçok müşterinin “şömine”, “el yapımı halı”, “İstanbul emlakçı” gibi belirli anahtar kelime öbekleriyle portal aradığını biliyor muydunuz? Örneğin içerisinde bahçe bölümü de olan bir inşaat web sitesi yönetiyorsanız açıklama kısmına “bahçe” ve “bahçeler” anahtar kelimelerini ve etiketlerini de eklemeyi unutmayın! Böylece binlerce portal arasından potansiyel müşterinizin sizi bulması çok daha kolay olacaktır. Deneyimlerimizden yola çıkarak aşağıdaki durumlarda etiketin faydalı olacağını biliyoruz:

  • Web sitesindeki en popüler kategorilerin başlıkları,
  • Portalınızın hedef kitle grubu (örneğin “memurlar”),
  • Portalınızda en çok bahsedilen konular (Örneğin bahçe mobilyası),
  • Portalınızda mevcut ancak WhitePress®’te bahsedilmeyen konular (Örneğin havacılık).

3. Portalınızın profesyonel ve teknik değerlendirmesi

Platform tarafından belirlenen dereceler, harici araçlar ve analizleri kullanan WhitePress® çalışanları tarafından objektif bir şekilde değerlendirilir. Bu değerlendirmeler portalınızın genel derece notunu da etkiler. Genel dereceniz ne kadar yüksekse o kadar çok müşteriye ulaşırsınız. Çünkü müşterilerin portal listesini belirli bir minimum derecelendirme seçerek daraltabilme seçeneği vardır. Sadece çok yüksek dereceli portalları görmek istediğini seçen bir müşteriye, portalınız gözükmeyecektir. Derece ne kadar yüksekse portal da o kadar iyi gözükecektir.

Aynı zamanda konuk makaleleri indirmekle ilgileniyorsanız da derecelendirme önemlidir çünkü UU ve Trust Flow parametreleri ile birlikte değerlendirilir.

4. Tekliflerin açıklamalarının net olduğundan emin olun

Bazı müşteriler için sadece SEO parametrelerinin ve portaldaki fiyatın önemli olduğu doğrudur. Ancak standart dışı talepleri olan müşteriler için şu soruların cevapları çok önemlidir: Yayıncılar içeriğe kaç adet fotoğraf yerleştiriyor ve kaç bağlantı kabul ediyor?

Teklif detaylarını henüz tamamlamadıysanız doğru bir şekilde doldurduğunuzdan emin olun.

Özellikle de sizler için, WhitePress® yazı işlerinde çalışan kişilere müşterilerin her gün sorduğu soruları sorduk. İşte en çok karşılaştığımız sorular:

  • Reklam ana sayfanın tam olarak neresinde gözükecek?
  • Bir yıl sonra makaleye ne olacak? Yayıncı linkleri kaldıracak mı?
  • İçeriğe kaç fotoğraf ekleyebilirim?
  • Makalenin etrafındaki reklamları kaldırmak mümkün mü?
  • Yorumları silmek mümkün mü?

Bu sorulara profilinizde önceden yanıt verirseniz ya da bu yanıtları barındıran teklif açıklamalarınız olursa rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz.  

5. Sosyal medya reklamı olan bir teklif ekleyin

Sitenizin Facebook veya Twitter profili varsa teklife eklemeyi unutmayın. En yüksek müşteri etkileşimi gözetilerek oluşturulmuş, ana sayfada gözüken bir reklam olmalı. Elbette ki müşterinizden daha yüksek kalitede içerik veya standart kalitede içerik talep edebilirsiniz. Ne de olsa okuyucularınıza hitap eden bir içerik alıyor olacaksınız.

6. Bülten yayınını içeren bir teklif ekleyin

Platformumuz, bağımsız reklamverenler, SEO ajansları, medya ajansları ve PR şirketleri tarafından kullanılmaktadır. İkinci aşamada müşterilerin bülten yayınını görmesi çok önemlidir. Unutmayın ki bu tip içerikler kaçınılmazdır ve illaki görülecek içeriklerdir. 

7. Makale yazımını içeren bir teklif ekleyin

Birçok müşteri, platformumuza hazır makaleleriyle gelse de WhitePress® içerik yazımı hizmeti de sunar. Yayıncı tarafından içeriğin yazılmasını isteyen bir grup olduğunu da unutmayın. Peki neden?

  • Kimse yayıncı kadar okuyucuyu tanıyamaz. Yayıncı, bir konuyu en iyi şekilde okuyucuya nasıl sunacağını iyi bilir.
  • Portal için içerik oluşturan kişinin makaleyi yazması yayıncının içeriğine benzer olacağından “reklam odaklı” gözükmeyecektir.
  • Yayıncı kendi metnini reddetmeyecektir.

Böyle bir teklif oluşturmak sadece iki dakikanızı alır. Sadece mevcut teklifleri yineleyin, düzenleyin, makale yazma seçeneği ekleyin, kaç gün olacağını belirleyin ve metin yazarlığı gelirlerinizi tekliflerinizde belirtin. İçerik sizin tarafınızdan oluşturulacağı için hiç endişelenmeden yayınlanabilir çünkü metin içeriğinde ne olacağına siz karar vereceksiniz.

8. Trafik garantili bir teklif ekleyin

WhitePress® sadece bir SEO ajansı değildir. Sadece dofollow bağlantısı değil aynı zamanda yayın sonrası somut sonuçlar bekleyen müşterilerle de çalışıyoruz. Böyle müşteriler ana sayfada yayınlanacak tekliflerle ilgilenir ve sosyal medya yayınlarında bağlantılarını görmek ister. Ancak bunların da yeterli olmadığı durumlar var. Bazıları makale için belirli görüntüleme sayısı talep eder. Bu tip teklifler “Süper İçerik Pazarlama” teklifleri olarak en çok öne çıkan tekliflerdir.

Böyle bir seçenek eklediğinizde garanti edilen sayfa görüntüleme sayısına ulaşana kadar sizden özel bir indirim bekleneceğini unutmayın. Bu yüzden de:

  • Müşteriye sunabileceğiniz sayfa görüntüleme sayısı kadar teklif sunun. Portalınızın görüntülemesi aylık 3000 UU ise 2,000 sayfa görüntülemesi sözü vermeyin. Kendi makalelerinizden yola çıkarak seçeneklerinizi gözden geçirin.
  • Trafiğin ücretsiz olarak sunulabileceğini ancak garanti edilen sayfa görüntülenmesinin bir ay içerisinde sağlanması gerektiğini unutmayın. İstenilen sayfa görüntülemesi kazanılana kadar makaleyi ana sayfanızda görüntüleyebilir veya örneğin Facebook sayfanız varsa orada paylaşabilirsiniz.

9. Süresiz yayın teklifi sunun

WhitePress®’ olarak “sonsuza kadar” teriminin çok uzun olduğunun farkındayız. Ancak birçok müşteri bir yıldan sonra kaldırılmayacak teklif arayışı içerisindedir. Sistemimiz bir yıla kadar platforma eklenen içeriği takip etmektedir. Buna ek olarak sistem üzerinden bir yıldan 36 aya kadar olan sürede içeriğin platformda olup olmadığı kontrol edilebilir. Yine de bu teklif bazen yetersiz kalabilmekte ve müşteriler portal açık kaldığı müddetçe içeriklerinin kaldırılmayacağının garantisini isteyebilmektedirler. Ekstra bir teklif oluşturarak süresiz bir yayını daha yüksek fiyata sunabilirsiniz. Böylece portalınız yayın hayatına devam ettiği sürece içerik portalınızda yayınlanır.

10. Sıradışı bir yayın tarihi olan bir teklif sunun

Bu tip teklifler genellikle daha pahalı portallar için geçerlidir. Asıl hedef belirli bir etkinliğin veya geçici bir kampanyanın reklamını yapmaksa bir yıl boyunca makalenin yayınlanmasına gerek yoktur. Müşteriler için daha ucuz fiyatlar daha çekici olacaktır, özellikle de ne zaman platformdan kaldırılacağı belirtilmişse (genellikle 1 ay). Unutmayın ki bu teklifleri hazırlarken açık bir şekilde belirtiyor olmanız gerekir. WhitePress® editörleri bu tip tekliflerin teklif adı kısmında belirtilmesini tavsiye eder.

11. Yayın tarihini optimize edin

Sipariş verilen yayının tarihi müşteri için çok önemlidir. Özellikle de medya planının sonuna yaklaşıldığında, bir ajansla çalışan metin yazarının makale teslim tarihine geldiğine, her bir gün çok elzemdir. WhitePress® müşterilerine yardımcı olmak için yayıncılarla telefon görüşmeleri yaparak siparişin hemen sonuçlandırılması için çalışır. Ancak yine de sipariş vermeden önce WhitePress® müşterileri ve çalışanları her portalda görülebilecek yayın hızına göre seçimlerini yaparlar. Yayın hızınız 3 günden fazla ise hızlı bir şekilde makalesini yayınlatmak isteyen müşteriler için daha az ilgi çekmeye başlayacaksınız. Elbette ki makul yayın hızı bir iş günü içerisinde olmalıdır.

Yayın tarihini istediğiniz zaman geliştirebileceğinizi unutmayın çünkü sistem tüm yayınların ortalamasını ve son 5 paylaşımı sunar. Böylece müşteriler yayıncının içerikleri ne kadar hızlı yayınladığını görebilir. 

  • Yazar: Sipos Csaba

    SEO szakértő, tanácsadó

    seonavigator.hu

    Keresőoptimalizálási szakértő, tanácsadó, a SEO Navigátor és az OVGO.hu weboldal alapítója, amiknek a célja a vállalkozók SEO képzése és fejlesztése. Célunk, hogy minden induló cégnek segíthessünk az indulási költségek lefaragásán a keresőoptimalizálás segítségével. Magyarország első SEO klubjának alapítója, amiben már közel 3.000 magyar vállalkozónak segített a weboldaluk optimalizálásában. A Keresőoptimalizálás a gyakorlatban könyv szerzője. Elsődleges szakterülete a WordPress weboldalak optimalizálása, SEO látogatószám növelése a profittermelés szempontját figyelembe véve. A keresőoptimalizálással 2006-2008-óta foglalkozik hobbi szinten, hivatalosan 2012-től a SIBA Tech Kft-ben. Ügyfelei között volt több multi cég, illetve a Kis- és Középvállalkozói szektorból 2-300 ügyfél 2012-1017 között. Jelenleg SEO képzéssel foglalkozik a SEO Navigátor, és az OVGO SEO Klub keretein belül.

Senin yorumların (0)
WhitePress editörleri, diğer kişilere hakaret, kaba sözcükler içeren ve konuyla ilgisi olmayan yorumları kaldırma hakkını saklı tutar.
Kişisel verilerin yöneticisi, 590 Kingston Road, Londra SW20 8DN adresinde kayıtlı ofisi bulunan WhitePress Publishing LTD'dir, kişisel verileriniz WhitePress sp. Z o.o.'nun pazarlama amacı için ve kendi mal veya hizmetlerini pazarlamakla ilgilenen kuruluşlarla işlenir. WhitePress sp. Z o.o.'nun pazarlama hedefi Bilgi Tabanı sekmesinde yayınlanan içerikle ilgili konferanslar ve eğitimler hakkında ticari bilgiler içerir. 

Kişisel verilerinizin işlenmesi için yasal dayanak, Yönetici ve ortakları tarafından izlenen meşru amaçtır (GDPR'nin 6. Maddesi 1. paragrafın f fıkrası).

Kullanıcılar şu haklara sahiptir: verilerine erişim isteme hakkı, bunları düzeltme hakkı, verileri silme hakkı, işlemeyi sınırlama hakkı ve veri aktarma hakkı. Gizlilik politikamızda, haklarınız da dahil olmak üzere kişisel verilerinizin işlenmesi hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.
Hepsini okuyun
  • Bu makale hakkında henüz yorum yok.
Kişisel verilerin yöneticisi, 590 Kingston Road, Londra SW20 8DN adresinde kayıtlı ofisi bulunan WhitePress Publishing LTD'dir, kişisel verileriniz WhitePress sp. Z o.o.'nun pazarlama amacı için ve kendi mal veya hizmetlerini pazarlamakla ilgilenen kuruluşlarla işlenir. WhitePress sp. Z o.o.'nun pazarlama hedefi Bilgi Tabanı sekmesinde yayınlanan içerikle ilgili konferanslar ve eğitimler hakkında ticari bilgiler içerir. 

Kişisel verilerinizin işlenmesi için yasal dayanak, Yönetici ve ortakları tarafından izlenen meşru amaçtır (GDPR'nin 6. Maddesi 1. paragrafın f fıkrası).

Kullanıcılar şu haklara sahiptir: verilerine erişim isteme hakkı, bunları düzeltme hakkı, verileri silme hakkı, işlemeyi sınırlama hakkı ve veri aktarma hakkı. Gizlilik politikamızda, haklarınız da dahil olmak üzere kişisel verilerinizin işlenmesi hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.
Czytaj całość
Önerilen makaleler